Είναι σαφώς η μικρότερη αδερφή του guitar hero των Europe, John Norum (η ομοιότητά μεταξύ τους είναι τρομακτική) και όπως ήταν φυσικό η μικρή τότε Tone, θέλησε να ακολουθήσει τα μουσικά μονοπάτια του αδερφού της ο οποίος κι αυτός σε νεαρή ηλικία κάπου στα τέλη των ‘70s - αρχές ‘80s, άρχισε να αναδεικνύεται σε παιδί θαύμα ξεκινώντας την πετυχημένη του καριέρα σαν κιθαρίστας, αρχικά στο σχήμα του Eddie Meduza με τους Roaring Cadillacs και λίγο πιο μετά σχηματίζοντας με τον παιδικό του φίλο Joey Tempest (πρ. όνομα Joakim Larsson) τους μάστορες του μελωδικού ήχου, Europe.
Έτσι και η μικρή Tone με έφεση στο τραγούδι φορμάρει την δική της hard rock μπάντα, τους The Rose με τους οποίους δεν κατάφερε να ηχογραφήσει κάτι, παρά μόνο να ανοίγει σαν support τις συναυλίες των Force, την μπάντα του αδερφού της πριν ακόμα αυτοί μετονομαστούν το 1982 σε Europe. Με αυτά και με κείνα φτάνουμε στα τέλη του 1985 όπου σαν solo καλλιτέχνιδα πια η Tone ηχογραφεί το single “Can’t You Stay” σε παραγωγή, μουσική και επιμέλεια του Joey Tempest με τον οποίο η Tone είχε σχέση για μικρό διάστημα εκείνο τον καιρό, καταφέρνοντας μάλιστα να καρφωθεί στην πρώτη θέση των Σουηδικών chart lists. Λίγο αργότερα, κάπου στα μέσα του 1986 και αφού οι Europe χτύπησαν φλέβα χρυσού και ήταν ήδη super stars με το αξεπέραστο “The Final Countdown”, βρήκε την ευκαιρία να χωθεί σφήνα και η Tone και να ηχογραφήσει το ντεμπούτο άλμπουμ της με τίτλο “One Of A Kind”. Το άλμπουμ ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου δημιούργημα του Joey Tempest και κατ’ επέκταση των ίδιων των Europe αφού πέρα από τα φωνητικά της Tone, τα όργανα είναι παιγμένα από τους ίδιους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι lead κιθάρες ηχογραφήθηκαν από τον John Norum, τα keyboards από τον Mic Michaeli, τα τύμπανα από τον Ian Haugland και όλα τα υπόλοιπα από τον mastermind Joey Tempest, δηλαδή το μπάσο, το drum programming τα εκπληκτικά δεύτερα φωνητικά και βεβαίως η παραγωγή. Κυκλοφόρησε φυσικά από την εταιρεία των Europe, την τότε CBS Records και σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία.
Ο δίσκος περιείχε μερικές από τις ομορφότερες Scandi-AOR συνθέσεις όπως το προαναφερθέν single “Can’t You Stay”, το super-hit “Stranded” (το οποίο προορίζονταν αρχικά για το “The Final Countdown” αλλά η μπάντα θεώρησε πως παραήταν soft και poppy για τα δικά τους μέτρα), το single “Built On Dreams”, το διαμαντάκι “Secrets Of A Heart” (σύνθεση που ανήκει αποκλειστικά στην ίδια την Tone και που αποτελεί το σίγουρα το highlight του δίσκου), καθώς και το χαρούμενο “This Is Love” και την soft μπαλάντα “Til Heaven Calls Your Name”. Εντύπωση προκαλούν τα θεσπέσια back φωνητικά του Joey που έρχονται και δένουν εκπληκτικά με την φωνή της ταλαντούχας Tone, όπως και τα μαγευτικά κιθαριστικά solo του big brother.
Μιλάμε για ένα άψογο δείγμα μελωδικού ροκ όπως αυτό παίζονταν την εποχή εκείνη και η συμβολή και υποστήριξη του μεγάλου αδερφού και της μπάντας του ήταν καταλυτική ώστε η Tone να χαρακτηριστεί το “ψυχοπαίδι” των Europe (με την καλή έννοια πάντα). Λίγο πριν την ηχογράφηση του δεύτερου της άλμπουμ, η Tone συμμετέχει στο soundtrack της ταινίας "Ps Sista Sommaren" με την μπαλάντα "Allt Som Jag Känner (My Summer With You)", σε ντουέτο με τον Tommy Nilsson (Easy Action, Baltimoore, solo) το οποίο κυκλοφόρησε σε single από την σουηδική Sonet Grammofon AB και πήγε αρκετά καλά κυρίως στην Σουηδία όπως ήταν και λογικό.
Το 1988 ηχογραφεί το δεύτερο της άλμπουμ με τίτλο “This Time” το οποίο ήταν εξίσου εξαιρετικό με το ντεμπούτο και περιείχε επίσης δυναμικά κομμάτια όπως το “Point Of No Return” (στο συγκεκριμένο κομμάτι συμμετέχει στις lead κιθάρες ο Yngwie Malmsteen), το “In A Crazy World Like This” (κομμάτι που ένα χρόνο μετά ηχογράφησε και η Robin Beck στο κορυφαίο “Trouble Or Nothin’” του 1989), το ομότιτλο καθώς και τα “Love Me” και “Somebody To Love” (διασκευή από Jefferson Airplane), κομμάτια στα οποία συμμετέχει ξανά ο αδερφούλης John Norum.
Και σ’ αυτό το δίσκο συναντάμε όμορφες μελωδίες με μπόλικα πλήκτρα αλλά και δυνατές κιθάρες. Το 1990 η Tone κυκλοφορεί το “Red”, το τελευταίο αξιόλογο δείγμα της δισκογραφίας της, αφού με την αλλαγή της δεκαετίας, άλλαξε και μουσική κατεύθυνση. Έτσι το “Red” μας άφησε με τα hit “How Does It Feel?” και “Stay With Me” και έκτοτε η Tone στράφηκε σε πιο pop μουσικά μονοπάτια ηχογραφώντας το 1992 το μέτριο “Don’t Turn Around” και τέσσερα χρόνια αργότερα το 1996 το “Stepping Out” που κινούνταν σε πιο country φόρμες. Από κει και έπειτα η Tone Norum αγνοείται δισκογραφικά και αρκείται στο να παίζει σε τοπικές σκηνές της Σουηδίας, δίνοντας αραιά και πού κάποιες συναυλίες, με πιο πρόσφατη την συνεργασία της με τον καλλιτέχνη της country, Jonas Otter.
Η Tone Norum με τα δύο πρώτα της άλμπουμ και (κακά τα ψέματα) με το “βαρύ” όνομα που κουβαλούσε, κατάφερε να αφήσει το στίγμα της στο female fronted melodic hard rock/AOR και να αγαπηθεί από πολλούς οπαδούς του ιδιώματος.
Trivia
1) To “Stranded” αργότερα συμπεριλήφθηκε στο bootleg των Europe με την ονομασία “The LeBaron Boys Demos” του 1989. Εκεί έχετε την δυνατότητα να δείτε πως ακούγεται το κομμάτι εάν είχε συμπεριληφθεί στο “The Final Countdown”. Επίσης σε demo μορφή
υπάρχουν και δυο versions του “Can’t You Stay”, με την φωνή του Joey Tempest. Οι εν λόγω versions είχαν ηχογραφηθεί από τους Europe κατά τη διάρκεια των recording sessions του “The Final Countdown” το 1986. Αν σας άρεσε το κομμάτι από την Tone, φανταστείτε το ερμηνευμένο από τον “μέγα” Tempest.
Η Tone Norum με τα δύο πρώτα της άλμπουμ και (κακά τα ψέματα) με το “βαρύ” όνομα που κουβαλούσε, κατάφερε να αφήσει το στίγμα της στο female fronted melodic hard rock/AOR και να αγαπηθεί από πολλούς οπαδούς του ιδιώματος.
Trivia
1) To “Stranded” αργότερα συμπεριλήφθηκε στο bootleg των Europe με την ονομασία “The LeBaron Boys Demos” του 1989. Εκεί έχετε την δυνατότητα να δείτε πως ακούγεται το κομμάτι εάν είχε συμπεριληφθεί στο “The Final Countdown”. Επίσης σε demo μορφή
υπάρχουν και δυο versions του “Can’t You Stay”, με την φωνή του Joey Tempest. Οι εν λόγω versions είχαν ηχογραφηθεί από τους Europe κατά τη διάρκεια των recording sessions του “The Final Countdown” το 1986. Αν σας άρεσε το κομμάτι από την Tone, φανταστείτε το ερμηνευμένο από τον “μέγα” Tempest.
2) Η παραγωγή του τρίτου άλμπουμ της Tone, “Red” ανήκει στον τότε σύζυγό της, Max Lorentz ο οποίος συμμετείχε στο δίσκο παίζοντας κιθάρες και πλήκτρα.
3) Το ομότιτλο κομμάτι μέσα από το “Don’t Turn Around” του 1992 αποτελεί διασκευή παλαιότερου hit της pop n’ rock ντίβας Tina Turner. Οι ‘90s pop super stars, επίσης Σουηδοί Ace Of Base, διασκεύασαν με την σειρά τους επιτυχημένα την εκδοχή της Tone.
Άρης Αβραμίδης
3) Το ομότιτλο κομμάτι μέσα από το “Don’t Turn Around” του 1992 αποτελεί διασκευή παλαιότερου hit της pop n’ rock ντίβας Tina Turner. Οι ‘90s pop super stars, επίσης Σουηδοί Ace Of Base, διασκεύασαν με την σειρά τους επιτυχημένα την εκδοχή της Tone.
Άρης Αβραμίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.