Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

Οι Winger ξανά στο προσκήνιο...


Η περασμένη χρονιά ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον Kip Winger.
Κυκλοφόρησε, όχι ένα, αλλά δύο υπέροχα CD με τους Blackwood Creek και Winger’s Karma, τιμήθηκε από την Κυβέρνηση των ΗΠΑ, και πρόσφατα άκουσε μία από τις συνθέσεις του σε εκτέλεση της Συμφωνικής Ορχήστρας του Tucson. Ο Kip μίλησε σχετικά με τα τρέχοντα/ τωρινά του σχέδια, καθώς και για λίγη από την ιστορία της μουσικής του καριέρας. Απολαύστε τον!

Πρόσφατα άκουσα το CD των Blackwood Creek, και σκέφτηκα ότι είχε έναν πολύ μοδάτο ρυθμό της δεκαετίας του ’70.... Τι μπορείς να μας πεις για το συγκρότημά σου, Blackwood Creek;
Αυτό ακριβώς συμβαίνει. Ήμασταν μαζί κατά τη δεκαετία του ’70. Όταν ξαναβρεθήκαμε, για να παίξουμε μουσική, ακουγόμασταν βασικά όπως στη δεκαετία του ’70. Ο μεγαλύτερος αδερφός μου, Paul, βρισκόταν εντός και εκτός του συγκροτήματος. Ο βασικός κιθαρίστας ήταν ο Peter Fletcher. Ήταν ο πρώτος μου συνεργάτης στη συγγραφή τραγουδιών/ στίχων. Μόλις ξαναβρεθήκαμε μαζί. Επρόκειτο απλώς να παίξουμε μουσική, αλλά κάποιο από το υλικό προέκυψε πολύ καλό, έτσι αποφάσισα να ολοκληρώσω το άλμπουμ. Έχει μια ανανεωμένη αίσθηση, αλλά ακούγεται πολύ, όπως συνήθως ακουγόμασταν όταν παίζαμε Grand Funk και άλλα τέτοια. Δουλέψαμε πάνω σ’αυτό για λίγο, στα ρεπό των Winger. Πίστεψα ότι ακουγόταν αρκετά μοναδικό, και ότι υπήρχε ακόμα η χημεία, για να γίνει ο δίσκος.
Πρόκειται να παίξεις ζωντανά με τους Blackwood Creek;
Kip Winger: Δεν ξέρω ποιο είναι το πρόγραμμα της περιοδείας μας. Θα πρέπει να το κάνουμε, λαμβάνοντας υπόψη μας και τους Winger. Προσπαθήσαμε να βρούμε την άκρη τώρα. Κάποια στιγμή πιθανόν να παίξουμε.
Άσε με, να σου κάνω κάποιες ερωτήσεις για το νέο σου CD, Karma. Αυτός ο δίσκος φαίνεται πιο heavy, σε σχέση με τους προηγούμενους των Winger. Ήταν πρόθεσή σου/ σας αυτό;
Στην πραγματικότητα, ο ήχος είναι ίδιος, όπως και στους προηγούμενους δίσκους μας. Απλά έδωσα μεγαλύτερη ένταση στις κιθάρες. Ειλικρινά, ο Reb κι εγώ έχουμε την ίδια προσέγγιση απέναντι σε ο,τιδήποτε κάνουμε. Γράφουμε μελωδίες βάσει μουσικών αυτοσχεδιασμών. Αν ακούσεις οποιαδήποτε μελωδία, θα ακούσεις έναν αυτοσχεδιασμό σε κιθάρα, θα γράψουμε τη μελωδία από πάνω. Ηχογράφησα της κιθάρες λίγο πιο διαφορετικά αυτήν τη φορά. Ήθελα πραγματικά να τις εισάγω στο σύνολο, αλλά και να τους δώσω πιο πολλή ένταση. Πιστεύω ότι αυτό είναι που λειτουργεί υπέρ μας, για έναν πιο heavy ήχο. Φαίνεται ως θέμα ερμηνείας, αλλά χρησιμοποίησα ένα διαφορετικό μικρόφωνο στη φωνή μου, σε σχέση με αυτό που χρησιμοποιώ συνήθως. Δίνει έναν πιο αψύ ήχο. Ήμουν πράγματι ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό το άλμπουμ και το Pull είναι ο ήχος του συγκροτήματος. Αν έρθεις να μας δεις live, πραγματικά ακουγόμαστε αρκετά σαν τους Karma. Ήθελα πολύ να κάνω έναν ρυθμικό heavy δίσκο, τον οποίο θα παίζαμε ζωντανά. Πολλά τραγούδια μας είναι μεσαίου ρυθμού, και δεν ξεσηκώνουν τον κόσμο, όσο θα ήθελα. Τώρα μπορούμε να παίξουμε τέσσερα ή πέντε τραγούδια από τον νέο δίσκο. Είναι πολύ πιο ζωντανά, και πιο αντιπροσωπευτικά του πώς είμαστε στα live ως συγκρότημα.
Παρατήρησα ότι η PJ έγραψε κάποια τραγούδια στα άλμπουμ, τόσο των Karma, όσο και των Blackwood Creek. Πώς είναι η διαδικασία συγγραφής τραγουδιών για τους δίσκους;
Είναι πολύ απλό. Αν έχω κολλήσει στους στίχους, θα δώσω ό,τι έχω στη γυναίκα μου, και θα της ζητήσω να ολοκληρώσει τα τραγούδια, αντί για εμένα. Είναι υπέροχη στιχουργός. Ξέρει τα ακριβή στοιχεία, που χρειάζομαι, για να τελειώσω ένα τραγούδι. Η ίδια έγραψε το “Supernova”. Θα της αναθέσω τους στίχους, όταν έχω κολλήσει. Σε αυτόν τον δίσκο, έγραψαν στίχους αρκετά άτομα. Ο Donnie Purnell από τους Kix, και ο Bobby Huff, που είναι ένας στιχουργός εδώ στο Nashville, και είναι πραγματικά ταλαντούχος. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα είναι πραγματικά καλό. Θεωρώ ότι είναι συνδυασμός των καλύτερων στοιχείων του συγκροτήματος και ότι, κατά πολλούς τρόπους, είναι το καλύτερο μας album, όσον αφορά το ποιοι πραγματικά είμαστε. Έχουμε πολλά τραγούδια, για τα οποία είμαι περήφανος. Νομίζω ότι οι άνθρωποι ξεχνούν ότι έχουμε γράψει πολλά καλά τραγούδια.
Πώς ο Reb Beach διέθεσε χρόνο για αυτό το άλμπουμ, με όλον τον καιρό που πέρασε με τους/ στους Whitesnake την περίοδο 2008 – 2009;
Γράψαμε τα δέκα τραγούδια σε δέκα μέρες. Ο Reb επέστρεψε για να δώσει τον ρυθμό, και μετά για να παίξει τα solos.Ο Reb ξόδεψε σχεδόν ένα μήνα για αυτό το άλμπουμ. Εμένα μου πήρε περίπου οκτώ μήνες, για να το τελειώσω.
Ποια είναι τα σχέδια περιοδείας σας για την προώθηση αυτού του άλμπουμ;
Μόλις επιστρέψαμε από Ευρώπη, θα ξαναπάμε τον Μάρτιο. Ελπίζουμε σύντομα να κανονίσουμε κάτι καλό για το καλοκαίρι στις ΗΠΑ.
Παρατήρησα στο πρόγραμμα της περιοδείας σας, ότι το τραγούδι”Ghosts” πρόκειται να εκτελεστεί από το San Francisco Ballet τον Φεβρουάριο. Τι μπορείς να μου πεις γι’ αυτό;
Δουλεύω πάνω σε κλασσική μουσική όλη μου τη ζωή και τελικά έγραψα ένα μεγάλο κομμάτι. Εκτελέστηκε από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Tucson, τον προηγούμενο μήνα και τώρα. Η πρεμιέρα θα είναι τον Φεβρουάριο και θα δοθούν επτά παραστάσεις. Μπορείτε να το δείτε στην ιστοσελίδα SanFrancisco Ballet.org.
Πρέπει να είσαι πολύ ενθουσιασμένος.
Είναι το σπουδαιότερο πράγμα στη ζωή μου. Το δούλευα για χρόνια και είμαι πραγματικά πολύ ενθουσιασμένος..
Είδα το trailer για την ταινία Four Months, και αμέσως αναγνώρισα τη φωνή σου και το τραγούδι που παίζεται στο trailer.
Μπα, στην πραγματικότητα δεν έχω κάποια σχέση με την ταινία. Χρησιμοποιούν το τραγούδι “Nothing” (από το solo album του Kip, From The Moon To the Sun) στο trailer. Αγόρασαν τα δικαιώματα χρήσης του τραγουδιού στην ταινία. Έχει πλάκα.
Το 2009 που πέρασε, τιμήθηκες από την Κυβέρνηση των ΗΠΑ με μια πλακέτα και μια σημαία, για το τραγούδι σου “Blue Suede Shoes”. Πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό; Θα πρέπει να ήταν απίστευτη εμπειρία.
Ήταν τελείως υπέροχο. Αρχικά έγραφα το τραγούδι, από την πλευρά των στρατιωτών. Το «Blue Suede Shoes» είναι ένα τραγούδι, σχετικά με το γιατί θα έπρεπε κάποιος να καταταγεί. Όχι η βλακώδης εκδοχή, αλλά η αληθινή, συγκινητική εκδοχή. Διάφορα άτομα, με τα οποία είχα μιλήσει, και βρίσκονταν σε μια στρατιωτική βάση, μου είπαν για την εμπειρία τους. Έκανα ένα TV show, με τίτλο Θρύλοι & Στίχοι (Legends & Lyrics), και μου έδωσαν το βραβείο στο show αυτό. Ήταν μια μεγάλη τιμή.
Αισθάνεσαι ότι αυτό ήταν μια μικρή δικαίωση, απέναντι σε αυτούς, που κριτίκαραν τους Winger κατά τη δεκαετία του ’90; Φαίνεται ότι οι Winger βρίσκονταν στο επίκεντρο κακόγουστων αστείων, από το from the Beavis & Butthead show etc. Αυτό φαίνεται να σας έχει επηρεάσει αρκετά.
Η μουσική ήταν πάντα κάτι, στο οποίο συγκεντρωνόμουν, για να κάνω την καλύτερη δουλειά. Το Beavis & Butthead show & οι Metallica, αυτοί επιτέθηκαν πρώτα. Ας είναι. Δεν έχω συναντήσει κανέναν τους. Όλος ο κόσμος μου είναι αφιερωμένος στο να γράφω καλύτερη μουσική. Το ότι ένα έργο μου παρουσιάστηκε από το San Francisco ballet, ή ότι πήρα ένα βραβείο από την Κυβέρνηση των ΗΠΑ, φαντάζομαι ότι ναι, αποτελεί δικαίωση. Όλα αυτά είναι υποπροϊόντα της προσπάθειάς μου να κάνω αυτό που μπορώ καλύτερα, δηλαδή να γράφω μουσική. Δεν γράφω μουσική, για να πουλήσω t-shirt, γράφω μουσική, για να γράψω την καλύτερη μουσική που μπορώ. Αυτό που κάνω για τον εαυτό μου, είναι να προσπαθώ να παράγω όσο το δυνατόν καλύτερη τέχνη. Δεν μου αρέσει να κακολογώ και να μειώνω άλλα συγκροτήματα. Αυτό συνέβη σε εμάς, άσχετο για ποιο λόγο. Απλά το αντιμετωπίζεις. Μου κάνουν αυτήν την ερώτηση εδώ και 20 χρόνια. Κάποιος θα έπρεπε να τηλεφωνήσει στον Mike Judge και να τον ρωτήσει γιατί (γέλια).
Οφείλω να ρωτήσω για τον χρόνο που πέρασες με τον Alice Cooper. Πώς ήταν η εμπειρία του να πηγαίνεις σε περιοδεία με τον Alice, και να παίζεις στους δίσκους του, τόσο νωρίς στην καριέρα σου;
Αυτό ήταν ένα παιδικό όνειρο που βγήκε αληθινό. Ήμουν μεγάλος, τεράστιος fan του Alice Cooper. Ήμουν πολύ τυχερός που είχα αυτήν την εμπειρία, ήταν κάτι το εξαιρετικό. Έμαθα πολλά από αυτόν. Είναι μια υπέροχη διασημότητα, κάτι παραπάνω από ένας rockstar. Έχει όλο τον κόσμο στα πόδια του. Εγώ ήμουν 24, και ήμουν σερβιτόρος πριν από αυτό.. Ήμουν πολύ τυχερός, στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Πρέπει να αναγνωρίζεις κάτι, όταν είναι απαραίτητο. Η επιρροή του Kane Roberts, στο να έχω αυτήν την εμπειρία ήταν σημαντική. Ακόμα μιλάω συχνά με τον Kane. Έχω αρκετό καιρό να μιλήσω με τον Alice.
Τι κάνει ο Kane Roberts; Είναι εκτός music business, εδώ και κάποιο καιρό.
Κάνει πολλά διαφορετικά πράγματα. Είναι ένας καλλιτέχνης του computer. Έχει γράψει κάποια σενάρια. Είναι ένας απίστευτα ταλαντούχος τύπος. Είναι ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους που έχω συναντήσει.
Πριν από μερικά χρόνια έκανες την παραγωγή του album για τους The Mob, στο οποίο έπαιξε ο Reb Beach.
Ναι, αυτό ήταν διασκεδαστικό. Με έφεραν να βοηθήσω στο να ολοκληρωθεί το album. Υπάρχει κάποια πολύ καλή μουσική σ’ αυτό. Ο Dug Pinnick είναι πολύ καλός τραγουδιστής, τον λατρεύω.
Είναι οι The Mob κάτι, στο οποίο εσύ και ο Reb θα θέλατε να επανέλθετε κάποια στιγμή;
Η δισκογραφική μας παρακαλάει, αλλά δεν νομίζω ότι θα συμβεί σύντομα.
Σε ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες για αυτή τη συνέντευξη.
Κι εγώ ευχαριστώ.

Αναδημοσίευση από το www. hardrockhideout.com
Μετάφραση – Επιμέλεια: Δήμητρα Μανδάλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...