Ο Franke Previte γεννήθηκε στο New
Brunswick του, New Jersey στις 2 Μαίου του 1946. Ο πατέρας του, ήταν
τραγουδιστής όπερας και ήταν η πρώτη μουσική έμπνευση του Franke. Το
παρθενικό άλμπουμ του Franke κυκλοφόρησε το 1971 με ένα hard rock
συγκρότημα που ονομαζόταν Bull Angus.
Το
συγκρότημα περιόδευσε με τους Rod Stewart and the Faces, Deep Purple
και Fleetwood Mac, και έπαιξε επίσης το τριήμερο Pocono Mountain
Festival με αξιόλογα γκρουπ όπως οι Emerson, Lake and Palmer, Humble
Pie, Three Dog Night και πολλά άλλα.
Στα τέλη της δεκαετίας του '70, ο Franke υπέγραψε με την Buddha Records, όπου είχε πιο R&B κατεύθυνση με την υποστήριξη του βραβευμένου με Grammy παραγωγού Tony Camillo.
Στις αρχές της δεκαετίας του '80, ο Franke αποφάσισε να συνδυάσει τις rock, AOR και R&B επιρροές του ξεκινώντας τους Franke & the Knockouts.
Το συγκρότημα υπέγραψε συμβόλαιο με τη Millenium Records (RCA) και το πρώτο του σινγκλ, "Sweetheart", έφτασε στο Νο. 10 στο Billboard Hot 100 το 1981.
Την μπάντα αποτελούν οι Billy Elworthy στην κιθάρα, ο Blake Levinsohn στα πλήκτρα, ο Leigh Foxx στο μπάσο και ο Claude LeHenaff στα ντραμς ενώ λίγο αργότερα προστέθηκε και ο πληκτράς Tommy Ayers, ο οποίος είχε παίξει βασικό ρόλο στο ντεμπούτο άλμπουμ.
Την μπάντα αποτελούν οι Billy Elworthy στην κιθάρα, ο Blake Levinsohn στα πλήκτρα, ο Leigh Foxx στο μπάσο και ο Claude LeHenaff στα ντραμς ενώ λίγο αργότερα προστέθηκε και ο πληκτράς Tommy Ayers, ο οποίος είχε παίξει βασικό ρόλο στο ντεμπούτο άλμπουμ.
Ο δίσκος ξεκινά με το ροκέ "Come Back" και ακολουθεί η μελωδική πανδαισία του "Sweetheart" όπου συνδυάζονται μοναδικά soul και aor ήχοι. Η μπαλάντα "She's A Runner" αναδεικνύοντας την φωνή του Franke Previte και έπεται το "You're My Girl" που έφτασε στο νο14 των ΗΠΑ τσαρτ που κινείται σε πιο ποπ-ροκ ύφος ενώ η γλυκιά ημιμπαλάντα "One For All" θυμίζει ελαφρώς Billy Joel και Styx.
Το δυναμικό "Tonight" ανεβάζει τα γκάζια ενώ το "Running Into The Night" ξεχωρίζει για τις όμορφες μελωδικές του, εναλλαγές. Το "Tell Me Why" ακολουθεί τα ίδια μελωδικά ροκ μονοπάτια των προηγούμενων συνθέσεων όπου σημαντικό ρόλο παίζουν τα πλήκτρα του Blake Levinsohn αλλά και η κιθάρτα του Billy Elworthy. Το απολαυστικό "Annie Goes Hollywood"
δανείζεται αρκετά ενορχηστρωτικά και ερμηνευτικά στοιχεία από τους
Queen κα τον Elton John και τον επίλογο του άλμπουμ γράφει το ροκάδικο "Don't Stop" με ένα θαυμάσιο "αμερικάνικο" ρεφρέν.
Στην επανέκδοσή του το ντεμπούτο των Franke and the Knockout έχει ως bonus την θρυλική επιτυχία "The Time of My Life" από τη εμβληματική ταινία "Dirty Dancing" στην δικιά τους όμως εκδοχή.
"Below The Belt"
Το 1982 κυκλοφορούν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο "Below The Belt" και σε αυτό το άλμπουμ έχει αποχωρήσει ο ντράμερ Claude LeHenaff και αντικαταστάθηκε με τον Al Wotton για τις ηχογραφήσεις του "Below The Belt". Λίγο μετά από την κυκλοφορία του άλμπουμ , ο μελλοντικός ντράμερ των Bon Jovi, Tico Torres, αναλαμβάνει να καλύψει επίσημα τη θέση του LeHenaff στα τύμπανα.
Εν τω μεταξύ, το "Below the Belt" παρουσίασε μία μικρή επιτυχία με την εξαιρετική μπαλάντα "Without You (Not Another Lonely Night)", φτάνοντας στο νο 25 των ΗΠΑ τσαρτ αλλά δεν έκανε τόσο εμπορική επιτυχία όσο το ντεμπούτο άλμπουμ τους.
Εν τω μεταξύ, το "Below the Belt" παρουσίασε μία μικρή επιτυχία με την εξαιρετική μπαλάντα "Without You (Not Another Lonely Night)", φτάνοντας στο νο 25 των ΗΠΑ τσαρτ αλλά δεν έκανε τόσο εμπορική επιτυχία όσο το ντεμπούτο άλμπουμ τους.
Ο δίσκος περιέχει ένα εξαιρετικό μίγμα AOR και classic rock με τον δυναμισμό της φωνής του Franke Previte να απογειώνει τις συνθέσεις. Από το "Below The Belt" ξεχωρίζουν τα εκπληκτικό και αδικημένο "Never had it better" που το αν είχαν γράψει οι Toto ή οι Jefferson Starship θα είχε μείνει στην ιστορία.
Το "Just What I Want" είναι ένα εξαιρετικό δείγμα aor/rock και καταδεικνύει το συνθετικό χάρισμα της μπάντας.
Το "Any way that you want me" μπορούσε να το είχε πει άψογα και η Cher ενώ το "Shakedown" και "Keep on Fighting" θυμίζουν έντονα Foreigner.
Τα "Morning Sun (Dream On)" και "Have No Fear" ακούγονται αδιάφορα ενώ ο δίσκος κλείνει με το μελωδικό διαμαντάκι του άλμπουμ το πανέμορφο "Gina".
"Makin the Point"
Όταν ο πρόεδρος της δισκογραφικής, Jimmy Ienner, αποφάσισε να κλείσει τη δισκογραφική του εταιρία το 1985, οι Franke & the Knockout πουλήθηκαν στην MCA, η οποία κυκλοφόρησε το τρίτο και τελευταίο άλμπουμ του συγκροτήματος, "Makin the Point".
O δίσκος ξεκινά με το ξεσηκωτικό "Outrageous", το "You Don't Want Me (Like I Want You)" είναι μία κλασική AOR σύνθεση όπως και το ημιμπαλαντοειδές "Come Rain Or Shine".
Η μπαλάντα "You're All That Really Matters" δεν συγκινεί ιδιαίτερα ενώ το "Carrie Why?" μας επαναφέρει στην υπέροχη AOR αισθητική των Franke and the Knockout με εξαίσιο ρεφρέν, μελωδικό δυναμισμό και άψογη ενορχήστρωση.
Το "So Cool (Nobody's Fool)" συνεχίζει να δίνει μία άλλη ποιότητα στο δίσκο με απίθανο ρεφρέν και εξαιρετική ερμηνεία από τον Franke Previte με ένα κιθαριστικό σόλο των Billy Elworthy και Bobby Messano πραγματική φωτιά.
Παρότι στον δίσκο παίζει τύμπανα ο Tico Torres (Bon Jovi) συμμετέχουν αξιόλογοι session μουσικοί όπως ο ντράμερ Jeff Porcaro (Toto), ο κιθαρίστας Bobby Messano (STARZ, Lou Gramm, Steve Winwood, Clarence Clemons), Lenny Castro (Stevie Wonder, Toto, Barbra Streisand) και ο σαξοφωνίστας Marc Russo.
Το "So Cool (Nobody's Fool)" συνεχίζει να δίνει μία άλλη ποιότητα στο δίσκο με απίθανο ρεφρέν και εξαιρετική ερμηνεία από τον Franke Previte με ένα κιθαριστικό σόλο των Billy Elworthy και Bobby Messano πραγματική φωτιά.
Παρότι στον δίσκο παίζει τύμπανα ο Tico Torres (Bon Jovi) συμμετέχουν αξιόλογοι session μουσικοί όπως ο ντράμερ Jeff Porcaro (Toto), ο κιθαρίστας Bobby Messano (STARZ, Lou Gramm, Steve Winwood, Clarence Clemons), Lenny Castro (Stevie Wonder, Toto, Barbra Streisand) και ο σαξοφωνίστας Marc Russo.
Ο δίσκος κλείνει με το φάνκυ "One Good Reason", την ημιμπαλάντα "Blame It On My Heart" με το πανέμορφο σόλο στο σαξόφωνο και το θαυμάσιο "Can't Get Enough Of You" να βάζει την σφραγίδα του σε έναν γοητευτικό άλμπουμ.
Στο άλμπουμ υπάρχει και το "Hungry Eyes" (Original Version).
Στο άλμπουμ υπάρχει και το "Hungry Eyes" (Original Version).
Το
συγκρότημα διαλύθηκε το 1986, έχοντας πετύχει τρία κορυφαία 40 σινγκλ
των ΗΠΑ και δύο άλμπουμ στο Top 50. Αρκετά χρόνια πριν από τη διάλυση,
το συγκρότημα έγραψε και κυκλοφόρησε επίσης τις πρωτότυπες εκδόσεις του
σινγκλ του 1987 "Hungry Eyes" του Eric Carmen καθώς και το τραγούδι "(I've Had) The Time of My Life".
Η αρχική έκδοση του "Hungry Eyes" των Franke and the Knockouts εμφανίστηκε αργότερα ως μπόνους κομμάτι σε μια επανέκδοση του άλμπουμ "Makin' the Point" και συμπεριλήφθηκε επίσης, μαζί με την αρχική έκδοση του "(I've Had) The Time of My Life", στη συλλογή "The Sweetheart Collection" του συγκροτήματος.
Η αρχική έκδοση του "Hungry Eyes" των Franke and the Knockouts εμφανίστηκε αργότερα ως μπόνους κομμάτι σε μια επανέκδοση του άλμπουμ "Makin' the Point" και συμπεριλήφθηκε επίσης, μαζί με την αρχική έκδοση του "(I've Had) The Time of My Life", στη συλλογή "The Sweetheart Collection" του συγκροτήματος.
Το "(I've Had) The Time of My Life" είναι ένα τραγούδι που έγραψαν οι Franke Previte, John DeNicola και Donald Markowitz και το ερμήνευσαν ως ντουέτο ο Bill Medley (The Righteous Brothers) και η Jennifer Warnes, η οποία είχε τραγουδήσει το 1982 παρέα με τον Joe Cocker, το "Up Where We Belong" (κέρδισε το Grammy) που ακουγόταν στην ταινία "Ιπτάμενος και τζέντλεμαν".
Το
τραγούδι κέρδισε πολλά βραβεία, όπως το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου
Τραγουδιού, το Βραβείο Χρυσής Σφαίρας για το Καλύτερο Πρωτότυπο Τραγούδι
και το Βραβείο Γκράμι για την Καλύτερη Ποπ Ερμηνεία από ντουέτο.
Ο τραγουδιστής και συνθέτης F. Previte των Franke and the Knockouts παρότι είχε κάνει επιτυχία με το τραγούδι "Sweetheart"
το 1981, είχε μείνει το 1986 χωρίς συμβόλαιο ηχογράφησης. Περίπου στα
τέλη του 1986 με αρχές του 1987, ο παραγωγός και επικεφαλής της
Millennium Records, Jimmy Ienner, είπε στον Previte να γράψει μουσική για "μια μικρή ταινία που ονομάζεται Dirty Dancing".
Ο Previte αρχικά
αρνήθηκε επειδή προσπαθούσε ακόμα να πετύχει μια συμφωνία για νέα
δισκογραφική δουλειά ενώ πίστευε ότι η ταινία ήταν μια πορνογραφική
ταινία λόγω του τίτλου. Όμως ο Ienner ήταν επίμονος, δηλώνοντας στον Previte ότι θα "άλλαζε τη ζωή του", και έπεισε τον ηγέτη των Franke and the Knockouts να γράψει πολλά τραγούδια για την ταινία, συμπεριλαμβανομένου και του "Hungry Eyes", που ηχογραφήθηκε αργότερα από τον τραγουδιστή Eric Carmen, το οποίο έγινε επίσης επιτυχία.
Ο Previte έγραψε τους στίχους και την μουσική έγραψαν οι John DeNicola και Don Markowitz ενώ ο τίτλος επινοήθηκε τυχαία ενώ ταξίδευε στο Garden State Parkway. Όταν λοιπόν έλαβε περαιτέρω έγκριση, ο Previte, μαζί με τον DeNicola και τον Markowitz, δημιούργησαν ένα demo του τραγουδιού, ερμηνεύοντας ο ίδιος σε αυτό, μαζί με την τραγουδίστρια Rachele Cappelli.
Η συγκεκριμένη εκτέλεση υπάρχει ως bonus track στην επανέκδοση του δίσκου το 1999 από την Escape Music.
Το demo παρουσίαζε πώς έπρεπε να χρησιμοποιηθούν οι αρμονίες, και η ενορχήστρωση και η κορύφωση του κομματιού. Υπήρχε επίσης η σκέψη να προστεθεί και ο Lionel Richie.
Η συγκεκριμένη εκτέλεση υπάρχει ως bonus track στην επανέκδοση του δίσκου το 1999 από την Escape Music.
Το demo παρουσίαζε πώς έπρεπε να χρησιμοποιηθούν οι αρμονίες, και η ενορχήστρωση και η κορύφωση του κομματιού. Υπήρχε επίσης η σκέψη να προστεθεί και ο Lionel Richie.
Ο χορογράφος της ταινίας Kenny Ortega και η βοηθός του Miranda Garrison (η
οποία έπαιξε επίσης τη Vivian στην ταινία) ανάμεσα σε όσα άλλα demo
τραγούδια τους έδωσε η παραγωγή να διαλέξουν εκείνοι τελικά επέλεξαν "The Time of My Life".
Ωστόσο,
επειδή το κομμάτι των Warnes/Medley δεν ήταν ερμηνευτικά έτοιμο μέχρι
τη στιγμή που γυρίστηκε το φινάλ της ταινία λόγω και του περιορισμένου
προϋπολογισμού, η πολύ πιο ελαφριά και νεανική έκδοση των Previte και
Cappelli χρησιμοποιήθηκε ως backing track, έτσι ώστε το οι ηθοποιοί, Patrick Swayze και Jennifer Grey, και οι χορευτές, να μπορούσαν να έχουν κάτι να χορέψουν. Ο Swayze δήλωσε αργότερα ότι ήταν η αγαπημένη του εκδοχή, ακόμη και συμπεριλαμβανομένων όλων των επόμενων ριμέικ.
Η συγγραφέας της ταινίας, Eleanor Bergstein,
ήθελε μια διάσημη τραγουδίστρια της δεκαετίας του 1960 να την
ερμηνεύσει για να συνδυάσει τα τότε σύγχρονα μουσικά στοιχεία με την
αισθητική της περιόδου.
Το παρασκήνιο
Το τραγούδι προοριζόταν αρχικά για την Donna Summer και τον Joe Esposito, αλλά η Summer το απέρριψε επειδή δεν της άρεσε ο τίτλος της ταινίας. Στη συνέχεια, ο παραγωγός Michael Lloyd πλησίασε τον Daryl Hall (Hall & Oates) και την τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Kim Carnes για να παίξουν αλλά τελικά δεν ενέδωσαν.
Το παρασκήνιο
Το τραγούδι προοριζόταν αρχικά για την Donna Summer και τον Joe Esposito, αλλά η Summer το απέρριψε επειδή δεν της άρεσε ο τίτλος της ταινίας. Στη συνέχεια, ο παραγωγός Michael Lloyd πλησίασε τον Daryl Hall (Hall & Oates) και την τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Kim Carnes για να παίξουν αλλά τελικά δεν ενέδωσαν.
Σε μία συνέντευξή του, ο Bill Medley των Righteous Brothers προσεγγίστηκε από τον Jimmy Ienner επανειλημμένα
σε διάστημα δύο μηνών για να κάνει την ηχογράφηση, αλλά επίσης την
απέρριψε επειδή επρόκειτο να γεννηθεί η κόρη του McKenna και είχε
υποσχεθεί στη γυναίκα του ότι θα ήταν εκεί. Ανησυχούσε επίσης για την
εμφάνιση διότι είχε προηγηθεί η αποτυχία του "Loving on Borrowed Time" με την Gladys Knight, από το soundtrack για το "Cobra" και επίσης σκέφτηκε ότι ο τίτλος ήταν "σαν μια κακή ταινία πορνό". Στη συνέχεια ο Ienner πλησίασε την Jennifer Warnes, η οποία είχε κυκλοφορήσει μια διασκευή τραγουδιών του Leonard Cohen τον
προηγούμενο χρόνο. Αρχικά εξέφρασε απροθυμία όταν άκουσε το demo του
Previte, αλλά πείστηκε (λόγω του ότι ο Ienner πρόσφερε ένα μεγάλο
χρηματικό ποσό) από τον τότε φίλο της να δεχτεί την προσφορά, με την
προϋπόθεση ότι θα μπορούσε να το τραγουδήσει με τον Medley, τον οποίο
θαύμαζε.
Ως αποτέλεσμα, μετά τη γέννηση της κόρης του, ο Medley προσεγγίστηκε ξανά και συμφώνησε, αυτή τη φορά με την προσφορά ότι θα τραγουδήσει μαζί του η Warnes. Στη συνέχεια, ο Medley συμφώνησε
να ηχογραφήσει το κομμάτι, έχοντας επίσης θαυμάσει το τραγούδι της, με
την προϋπόθεση ότι θα ηχογραφήσει το τραγούδι στο Λος Άντζελες. Το
τραγούδι ολοκληρώθηκε σε περίπου μία ώρα.
Το "The Time of My Life"
κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 1987 και έγινε τεράστια επιτυχία,
σκαρφαλώνοντας στο νο 1 των ΗΠΑ τσαρτ και σε πολλές ακόμη χώρες
κερδιζοντας την επόμενη χρονιά δύο Grammy.
Η άλλη μεγάλη επιτυχία τoy soundtrack είναι το τραγούδι "Hungry Eyes" που το ερμηνεύει Αμερικανός Eric Carmen,
πρώην μέλος του συγκροτήματος Raspberries, φτάνοντας στο Νο. 4 στο
Billboard Hot 100 chart και στο Νο. 3 στο Cash Box Top 100 το 1988.
Το "Hungry Eyes" γράφτηκε το 1984 από τους John DeNicola και Franke Previte. Ηχογραφήθηκε αρχικά από το συγκρότημα του Previte, τους Franke and The Knockouts για το άλμπουμ τους "Makin' the Point".
Ο Jimmy Ienner, ο παραγωγός του Ε. Carmen του ζήτησε να τραγουδήσει σε αυτό το τραγούδι για το άλμπουμ "Dirty Dancing" επειδή ήταν ταίριαζε με το μουσικό στυλ της Carmen.
Ο Carmen αρχικά δίσταζε να ερμηνεύσει το τραγούδι επειδή πίστευε ότι η μουσική του soundtrack δεν του άρεσε ιδιαίτερα.
Ο Jimmy Ienner, ο παραγωγός του Ε. Carmen του ζήτησε να τραγουδήσει σε αυτό το τραγούδι για το άλμπουμ "Dirty Dancing" επειδή ήταν ταίριαζε με το μουσικό στυλ της Carmen.
Ο Carmen αρχικά δίσταζε να ερμηνεύσει το τραγούδι επειδή πίστευε ότι η μουσική του soundtrack δεν του άρεσε ιδιαίτερα.
Η προσφορά
Ο Frank Previte αρκετά χρόνια αργότερα, εορτάζοντας σε μία επετειακήεκδήλωση την παλιά του επιτυχία δωρίζει το μέρος των εσόδων του στην έρευνα για τον καρκίνο του παγκρέατος στο ίδρυμα του Patrick Swayze στο Stanford Cancer Center, στη μνήμη του θαρραλέου φίλου του αναφέροντας χαρακτηριστικά:
"Όχι μόνο γιορτάζω την επέτειο της πρώτης μου επιτυχίας, αλλά επίσης μου δίνεται η ευκαιρία να ξαναζήσω κάποιες από αυτές τις στιγμές ακούγοντας τη φωνή μου στα καλύτερά της και μπορώ συνειδητοποιήσω ότι άφησα το στίγμα μου και διείσδυσα με επιτυχία στη μουσική βιομηχανία και κάποιοι με θυμούνται ακόμα. Μου δίνει δύναμη και χαρά ότι λαμβάνω ακόμη και σήμερα μηνύματα από ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που συνεχίζουννα αγαπούν τη μουσική μου".
Ο Frank Previte αρκετά χρόνια αργότερα, εορτάζοντας σε μία επετειακήεκδήλωση την παλιά του επιτυχία δωρίζει το μέρος των εσόδων του στην έρευνα για τον καρκίνο του παγκρέατος στο ίδρυμα του Patrick Swayze στο Stanford Cancer Center, στη μνήμη του θαρραλέου φίλου του αναφέροντας χαρακτηριστικά:
"Όχι μόνο γιορτάζω την επέτειο της πρώτης μου επιτυχίας, αλλά επίσης μου δίνεται η ευκαιρία να ξαναζήσω κάποιες από αυτές τις στιγμές ακούγοντας τη φωνή μου στα καλύτερά της και μπορώ συνειδητοποιήσω ότι άφησα το στίγμα μου και διείσδυσα με επιτυχία στη μουσική βιομηχανία και κάποιοι με θυμούνται ακόμα. Μου δίνει δύναμη και χαρά ότι λαμβάνω ακόμη και σήμερα μηνύματα από ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που συνεχίζουννα αγαπούν τη μουσική μου".
Υ.Γ.1: Το 2018 κυκλοφόρησε μία ακόμη συλλογή με τίτλο "The Complete Collection"
η οποία περιλαμβάνει τις τρεις στούντιο κυκλοφορίες της μπάντας με
επιπλέον bonus track, σπάνια demo καθώς και ένα ενδιαφέρον Live Bootleg.
Υ.Γ.2: Ο Charlie Dominici που
βοηθά στα backing vocals του πρρώτου άλμπουμ, μετέπειτα έγινε
τραγουδιστής στους Dream Theater για το ντεμπούτο τους άλμπουμ "When
Dream And Day Unite", πριν αντικατασταθεί από τον James LaBrie.
Υ.Γ.3: Ο
μπασίστας Leigh Foxx, παίζει και γράφει με την Deborah Harry στο
κλασικό new wave συγκρότημα των Blondie από το 2004 ως και σήμερα.
Φώτης Μελέτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.